Sejdou se Čech, Němec a Rakušan a Rakušan říká…

Nevypadá to skoro jako vkusný začátek dobré anekdoty? 

Nebo možná jako slovní úloha. Ta by ovšem zněla spíše něco jako Čech má DPH 21%, Němec má DPH 19% a Rakušan má DPH 20%. Vaše objednávka dorazí v 8:30h. Spočítejte, za jak dlouho budete navštíveni finančním úřadem. Výsledek zaokrouhlete na celé minuty.

Online Marketplace tržiště jsou báječná věc v tom momentě, kdy si uvědomíte, že stavět úspěch vašeho produktu v dnešním dráty propojeném světě na českém národním eShopu je trochu jako hrát okresní přebor. Tehdy začínýte začnete přemýšlet jako mezinárodní obchodník. S tím přemýšlením ale nutně přichází spousta kvízových otázek, se kterými jste se jako místní eShopař vůbec nepotkali.

Třeba jakou DPH si „vybrat“, když jako obchodník se sídlem a skladem v České republice provozujete účet na německé stránce amerického provozovatele tržiště a nakoupí u vás zákazník s fakturační adresou v Rakousku. To už skutečně jako dobrá anekdota trochu zní. Tedy jen do chvíle, než vás přijde pobavit paní z finančního úřadu. 

A právě takové otázky řešíme s klienty ještě dříve, než si jako český prodejce na zahraničním tržišti vůbec nějaký účet troufnete otevřít.

Protože v momentě, kdy s první objednávkou v ruce zjistíte, že nastavení vašeho procesu nepočítalo s jinou, než českou „národní“ fakturou a vlastně netušíte, ve které zemi odvádět DPH, budete mít v zádech nejen finanční úřad, ale i nevstřícný algoritmus tržiště hodnotící kvalitu vašeho zákaznického servisu, který vám bude nesmlouvavě měřit čas podobně jako v té naší slovní úloze.


Kontakty

TPA Česká republika

Antala Staška 2027/79
140 00 Praha 4

Otevírací doba:
pondělí - pátek:
07:30 – 17:00